اخبار و مقالات

اتحادیه برنامه ای برای افزایش قیمت محصولات لبنی ندارد
تاریخ انتشار : 1395/5/17 ساعت 09:51:17
اتحادیه برنامه ای برای افزایش قیمت محصولات لبنی ندارد


















اتحادیه برنامه ای برای افزایش قیمت محصولات لبنی ندارد
تاریخ: 1394/12/21
شماره: 4242
بازدید: 108
مدیرعامل اتحادیه فرآورده های لبنی کشور گفت: آخرین بار صنایع لبنی با افزایش خرید شیر خام تنها در تیر ماه سال 93 قیمت محصولات خود را افزایش داده اند.
 
محمد رضا اسماعیلی مدیر عامل اتحادیه فرآورده های لبنی کشور در گفتگو با خبرنگاران جوان، در خصوص افزایش 10 درصدی قیمت لبنیات در آستانه نوروز اظهار داشت: با توجه به کاهش قدرت خرید سیاست کلی اتحادیه مبنی بر عدم افزایش قیمت لبنیات در بازار است و بنده این موضوع را تایید نمی کنم.

وی افزود: از تیر ماه سال 93 با قطع یارانه دامداران کارخانه ها ملزم به افزایش 15 درصدی قیمت شیر خام شدند به طوری که نرخ شیر از هزار و 110 تومان به هزار و 250 تومان افزایش یافت و حال باید گفت که این امر به نام ما بود به کام دامدران چرا که این یارانه به کارخانه های لبنی نرسید و صنایع تنها همان 15 درصد را اعمال کردند.

اسماعیلی با بیان این که در سال جاری قیمت حقوق و دست مزد و هزینه های انرژی افزایش یافته اشاره کرد و گفت: کارخانه ها در سال جاری علی رغم افزایش حقوق و دست مزد حمل و نقل انرژی به سبب کاهش مصرف سرانه قیمت محصولات خود را افزایش ندادند تا بتوانند با افزایش مصرف سلامتی افراد را تضمین کنند.

مدیرعامل اتحادیه فرآورده های لبنی کشور تصریح کرد: در حال حاضر اتحادیه هیچ گونه برنامه ای برای افزایش قیمت محصولات خود ندارد و می توان گفت: که آخرین بار صنایع لبنی تنها در تیر ماه سال 93 قیمت محصولات خود را افزایش داده و حال در این میان ممکن است تنها برخی کارخانه ها اقلام خود را گران کرده باشند.
منبع خبر: خبرنگاران جوان